ОСТАННЄ СЛОВО ПРО ДОШКІЛЬНУ ПІДГОТОВКУ

ОСТАННЄ СЛОВО ПРО ДОШКІЛЬНУ ПІДГОТОВКУ

Чи потрібна дитині дошкільна підготовка в класичному розумінні цього слова? А саме: вивчення букв, цифр, складів, розвиток мовлення, отримання навичок елементарного рахунку тощо.

Деякі батьки вважають, що ні. «У школі і так будуть все це вивчати. Якщо моя дитина буде все знати, їй просто буде нудно!» – кажуть вони. «Мною в дитинстві батьки зовсім не займалися, а я досяг всього!» – вторять їм інші. «Мозок дитини в 5 – 6 років не здатний засвоювати таку інформацію, він сам вбере те, що йому потрібно!» – вважають треті.

Насправді, серед фахівців таке питання навіть не стоїть. Дошкільна підготовка необхідна, і вже давно визначені програми, розроблені методики, побудовані освітні напрямки такої підготовки. Ці компоненти закріплені в урядових документах більшості цивілізованих країн. Давайте не будемо дилетантами і алармістами. Навіть наших бабусь і дідусів у важкі часи готували до школи: люди старшого покоління пам'ятають, як вивчали літери зі своїми батьками за заголовками передовиць в газетах «Правда» та «Известия».

Дійсно, багато батьків скаржаться, що їх дітям нудно і нецікаво вчитися. Однак психологи і вчителі знають: діти не люблять вчитися погано! Якщо дитині все вдається, якщо вона може відповісти на запитання вчителя, якщо без особливих труднощів вирішує завдання, навчання приносить дитині справжню радість. Ви помічали, як тягнуть руки на уроках «першачки»? Як вони хочуть, щоб їх спитали чи викликали до дошки?

Крім того, дитина, яка знає відповідь або успішно засвоює матеріал, не відволікається від уроку, як можна було б припустити, а, навпаки, з особливою увагою слухає вчителя й відповіді однокласників. Їй важливо переконатися, що вона правильно вирішила задачу. Важливо зіставити свою відповідь з іншими. Важливо переконатися, що вона все ще попереду! Якщо ж дитина відстала і не розуміє, про що йде мова, то вона, в кращому випадку, спрямовує погляд у вікно, адже ловити гав набагато цікавіше.

Але чи потрібно докучати дошкільнику заняттями, чи не краще залишити його в спокої, мовляв, нехай все йде своєю чергою? Так, дійсно, багато людей, які в дитинстві були надані самі собі, якими не опікувались батьки і яких не помічала школа, досягли в житті значних успіхів. Честь їм, як то кажуть, і хвала. Однак переважна більшість таких, взагалі-то нещасних колись дітей, склали нині сіру масу і, як співається в одній пісні, «едят невкусную еду и пьют дешёвый алкоголь».

Звичайно, заняття з дошкільної підготовки повинні проводитися в ігровій або напівігровій формі, із застосуванням яскравих нетривіальних навчальних посібників. В ідеалі дитина навіть не повинна розуміти, що вона прийшла на заняття – для неї це просто цікаве і активне проведення часу. Загалом, як і в будь-якій сфері, краще доручити цю справу професіоналам.

І останнє. Мозок дитини найкращим чином засвоює ту інформацію, яка знаходиться в центрі її уваги. Якщо п'ятирічна дитина цілком поглинена планшетом або смартфоном, то у неї теж будуть формуватися певні навички. Тільки чи знадобляться ці навички в майбутньому? Не думайте, що дитина, яка опанувала інтерфейсом смартфона краще, ніж її бабуся, і потонула у морі швидко змінюваних картинок, фарб, звуків, зможе в подальшому стати крутим програмістом, ІТ-спеціалістом або видатним математиком.

Отже, цілеспрямована дошкільна підготовка необхідна! І, на жаль, в наших умовах не можна розраховувати, що державний дитячий садок на 100% впорається з цим важливим завданням. Нехай це і буде останнім словом в суперечці про доцільність дошкільної підготовки.

© Vershina

Посилання на курс

Коментарі ()